Alami Cedera, Salah Berpotensi Tak Ikut Piala Dunia!


BOLASPORT.COM - Babak pertama final Liga Juara-Juara antara Real Madrid dan Liverpool diwarnai kecederaan dan air mata pemain dari kedua-dua kubu, iaitu Dani Carvajal dan Mohamed Salah. Babak pertama berakhir 0-0 pada perlawanan di Stadium NSC Olimpiyskiy, Kyiv, Sabtu (26/5/2018) waktu setempat atau Minggu dini hari WIB.

Permainan ini akibatkan pemain sayap Liverpool cedera, Mohamed Salah. Laman web rasmi UEFA mendedahkan Salah mengalami kecederaan bahu selepas jatuh ketika berlawan dengan bek Real Madrid, Sergio Ramos.

Mohamed Salah terperanjat kerana terpaksa meninggalkan padang awal. Orang Mesir bukanlah satu-satunya yang meninggalkan padang awal. Enam minit kemudian, bek kanan Real Madrid, Dani Carvajal, yang ditarik digantikan oleh Nacho Fernandez, akibat kecederaan. 

Sama seperti Mohamed Salah, Carvajal juga menangis ketika meninggalkan lapagan. Kedua-dua pemain bukan sahaja kehilangan peluang untuk bermain lebih lama di final Liga Juara-Juara. Salah dan Carvajal sama-sama ahli skuat pasukan kebangsaan masing-masing untuk Piala Dunia 2018. 

Salah akan menguatkan Mesir, dan Carvajal memasuki skuad Sepanyol. Kecederaan yang mereka alami berpotensi menggagalkan langkah mereka menuju Rusia 2018. Hingga berita ini ditulis, belum ada diagnosis rasmi soal keadaan Salah dan Carvajal. 

Bolehkah mereka pergi ke Piala Dunia 2018? Kami tunggu.

Sumber: bolasport.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==
Kode DFP2